picture

Ieteikumi, kā uzlabot sava miega kvalitāti!

image

Daudzi ieteikumi, iespējams, tev šķitīs zināmi, taču atkārtot tos nāks tikai par labu —ja vēlies uzlabot miega kvalitāti, tos ir svarīgi ne tikai zināt, bet arī ievērot.

Ievēro regularitāti

Centies iet gulēt un celties vienā un tajā pašā laikā, arī brīvdienās — režīms pozitīvi ietekmē miega kvalitāti. Izvērtē, vai ir nepieciešams gulēt dienas laikā.




Radi mierīgu vidi

Jo patīkamāka apkārtējā vide, jo saldāks miegs. Radi sev tīkamu guļamistabas vidi, iekārto to atbilstīgi miega noskaņai. Rūpējies, lai guļamistaba vienmēr ir kārtībā.

Nodrošini pilnīgu tumsu

Izslēdz pilnīgi visas ierīces: TV, datoru un telefonu. Spožs apgaismojums tavam bioloģiskajam pulkstenim liek domāt, ka ir laiks celties, un traucē iemigt. Mazākais gaismas stariņš būtiski pazemina tava miega kvalitāti. Zilā gaisma mazina miega hormona melatonīna līmeni. Starp citu, šo hormonu sauc arī par skaistuma hormonu, kas ļoti ietekmē novecošanās procesus organismā. Ieteikums, nelūkoties viedierīcēs vakaros un turēt telefonu tālāk no savas sejas.

Ja iekārto māju, padomā par piemērotiem, iespējami biezākiem nakts aizkariem. Lielisks risinājums ir acu maska jeb nakts brilles. Acu maska ir šobrīd populārs aksesuārs, un daudzi tāslietotāji atzīst, ka miega kvalitāte ir būtiski uzlabojusies. Iesakām izmantot mūsu zīda acu maskas!




Saglabā vēsumu un mitrumu

Pētījumos ir pierādīts, ka vislabākais miegs ir16–19 ℃ temperatūrā. Iesakām pirms miega kārtīgi izvēdināt guļamistabu. Saldākam miegam vari palīdzēt, nodrošinot telpu ar mitrumu. Ideāls gaisa mitrums guļamtelpās ir 30–40 %. Īpaši svarīgs tas ir aukstā un sausā laikā, tas ir, ziemā.

Uzturi klusumu

Arī miegā mēs joprojām uztveram fona trokšņus, tāpēc fonā atstāts televizors vai videoklipsviedtālrunī noteikti traucēs kādu no naktsmiera fāzēm. Te gan jāmin fakts, ka mierīga, vienveidīga un pieklusināta fona skaņa var palīdzēt iemigt un netraucēti gulēt visu nakti.

Pievieno relaksējošu aromātu

Pētījumi liecina, ka lavanda spēj pazemināt sirdsdarbību, ādas temperatūru un asinsspiedienu, tādējādi palīdz atslābināties, lavandas smarža uzlabo garastāvokli un liek justies mazliet miegainam. Tāpēc pirms gulētiešanas pamēģini iedegt lavandas smaržas sveci vai, mazgājot gultasveļu, pievieno ūdenim mīkstinātājuar lavandas aromātu.




Iekārto komfortablu gultasvietu

Gulta, matracis, sega, spilveni un gultasveļa ir būtiski salda miega komponenti. Taču, kamēr visi gultasveļas piederumi nestrādās vienā virzienā — respektīvi, nepildīs vienotas funkcijas, — labs miegs nav sagaidāms. Atceries, ka gultasveļai jābūt elpotspējīgai,jāspēj atvairīt mitrumu, lai naktī nebūtu jāsalst vai jāsvīst. Tas pats attiecas uz tavu naktsveļu. Visas šīs un vēl vairāk pozitīvu īpašībuļauj izbaudīt mūsu piedāvātie zīda gultasveļas piederumi.




Spilvenu daudzums

Tev var būt neierobežots daudzums spilvenu, tie var būt vairāki — kā atbalsts ne tikai galvas pamatnei, bet arī rokām, kājām un mugurkaulam. Spilveni var būt klasiskas formas un rullveida — tādi, kas nodrošina atbalstu dažādām ķermeņa daļām. Viens no svarīgākajiem parametriem spilvena izvēlē ir tā augstums. Izvēlies to atbilstīgi gulēšanas paradumiem, un sava mugurkaula veselības stāvoklim! 

Ik rītu sakārto gultasvietu

Tā ir patiesība, ka, klājot gultu katru rītu, vari uzlabot miega kvalitāti. NacionālāsMiega asociācijas (https://sleepfoundation.org) aptaujā atklājās, ka tie, kuri regulāri pavadīja naktis guļamzonā — tīrā, sakārtotā vidē ar saklātu gultu —, jutās labāk izgulējušies nekā tie, kuri gulēja ierastajā vidē. Vismaz vienu reizi nedēļā maini gultasveļu, kam ir būtiska loma tava miega kvalitātē.Starp citu, katru rītu sakārtota gulta ir viens no būtiskākajiem veiksmīgu cilvēku ieradumiem.



Lai jau šodien izdodas īstenot kādu no ieteikumiem un, dodoties gulēt, saldāks miegs!

Comments