7 knifi saldākam miegam

Ja cīnies ar grūtībām iemigt, iespējams ir laiks mainīt savus gulētiešanas ieradumus, ieskaitot guļamistabas izkārtojumu. Šie 7 knifi palīdzēs tev gulēt mierīgi naktslaikā un justies možam dienas laikā.


1. Radi mierīgu vidi

Jo patīkamāka apkārtējā vide, jo saldāks miegs. Iespējams, tev šobrīd nav nepieciešams krāsot sienas (bet ja tā, tad iesakām zilos toņus – tie ir nomierinoši), taču variet mēģināt radīt komfortablu vidi ar rāmām un patīkamām gleznām uz naktsgaldiņa vai pie sienas, un noteikti turiet kārtībā guļamzonu.


2. Izslēdz apgaismojumu

Šis ieteikums attiecas ne tikai uz naktsgladiņa esošo lampu. Izslēdz TV, datoru un telefonu. Gaišs apgaismojums tavam biloģiskajam pulkstenim liek domāt, ka ir laiks celties, traucējot iemigt. Turpinot ignorēt apgaismojumu, kas nāk no elektroierīcām, pastāv lielāka iespēja pazemināt miega kvalitāti. Gaismai tavā guļamistabā būtu jābūt dienas laikā, ja pastāv tāda nepieciešamība vai rītausmā, nevis plkst. 24.00.


3. Saglabā vēsumu

Pētījumu ir pierādījuši ka temperatūrā, kas ir no 16 līdz 19 grādiem, ir netraucētākais miegs. Pēdējā lieta, kas vajadzīga miegam ir drebuļi un svīšana, kas var novest pie nemierīga nakstmiera. Palīdzēt saldākam miegam vari, nodrošinot telpu ar mitrumu. Ideāls mitrums gulēšanas telpās būs 30-40%. Īpaši svarīgs mitrums ir aukstā un sausā laikā.


4. Uzturi klusumu

Lai arī mēs guļam, mēs joprojām uztveram fona trokšņus. Tāpēc atstāts TV fonā vai viedtālrunī videoklips, noteikti traucēs kādu no naktsmiera fāzēm. Te gan jāmin fakts, ka mierīga, vienveidīga un pieklusināta fona skaņa var palīdzēt iemigt un netraucēti gulēt visu nakti.


5. Pievieno relaksējošu aromātu

Pētījumi liecina, ka lavanda spēj pazemināt sirdsdarbību, ādas temperatūru un asinsspiedienu, kas palīdz justies atslābināti. Pamatojoties uz pētījuma rezultātiem, lavandas smarža uzlabo garastāvokli un liek justies mazliet miegainam. Tāpēc pamēģini pirms gulētiešanas iedegt lavandas smaržas sveci vai, mazgājot gultasveļu, pievieno ar lavandas aromātu papildinātu mīkstinātāju.


6. Radi komfortablu gultasvietu

Gulta, matracis, spilveni un gultasveļa ir būtiskas salda miega komponentes. Taču, kamēr visi gultasveļas piederumi nestrādās vienā virzienā (respektīvi, nepildīs vienotas funkcijas), labs miegs nav sagaidāms. Atceries, ka gultasveļai jābūt tādai, kas ir elpotspējīga un spēj atvairīt mitrumu, lai naktī nebūtu jāsalst vai jāsvīst. Tas pats attiecas uz jūsu naktsveļu. Pačukstam, ka visas šīs un vēl vairāk īpašības sniedz zīda gultasveļas piederumi. Iepazīsties ar zīda pozitīvajām īpašībām, šeit.


7. Sakārto savu gultasvietu ik rītu

Tā ir patiesība, ka, klājot gultu katru rītu, vari uzlabot sava miega kvalitāti. Nacionālā miega asociācijas (https://sleepfoundation.org) aptauja atklāja, ka dalībnieki, kas regulāri pavadīja naktis viņu guļamzonā (tā bija tīra, sakārtota vide ar saklātu gultu) jutās labāk izgulējušies, nekā tie, kas gulēja ierastajā vidē.


Lai jau šodien pat izdodas kādu no knifiem īstenot, un, dodoties gulēt, saldāks miegs!

Comments